Πληροφορίες για το ύψος και το βάρος

Αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι στα κατάλληλα κιλά;  Με μία επίσκεψη στον παιδίατρο, θα ενημερωθείς αναλυτικά για τα όρια μέσα στα οποία συνιστάται να βρίσκεται το βάρος σου, ανάλογα με την ηλικία και το ύψος σου.

Σε αυτήν την ηλικία, η εμφάνιση παίζει βέβαια σημαντικό ρόλο για σένα. Είναι όμως σημαντικό να γνωρίζεις ότι η βελτιωμένη εμφάνιση δεν πρέπει να είναι το μοναδικό σου κίνητρο για να φτάσεις το επιθυμητό βάρος. Χάνοντας τα περιττά κιλά, δεν θα καταφέρεις μόνο να τονώσεις την αυτοπεποίθησή σου, αλλά θα μειώσεις σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρών παθήσεων και διαταραχών, τόσο τώρα όσο και μελλοντικά.

Οι πιο σημαντικοί λόγοι υγείας που πρέπει να σε ωθήσουν στην μείωση του περιττού βάρους είναι…

  1. Καρδιοπάθεια: Το αυξημένο βάρος σώματος συνδέεται συχνά με καρδιαγγειακές παθήσεις στην ενήλικη ζωή.
  1. Γονιμότητα: Σύμφωνα με έρευνες περισσότερο από το 10% των προβλημάτων γονιμότητας οφείλονται στο υπερβολικό βάρος.
  1. Διαταραχές του ύπνου: Μελέτες φανερώνουν ότι η απώλεια βάρους, ιδιαίτερα του συσσωρευμένου λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου. Το συσσωρευμένο λίπος στην κοιλιά δρα ανασταλτικά στο αναπνευστικό σύστημα με αποτέλεσμα τον αυξημένο κίνδυνο υπνικής άπνοιας.
  1. Διαβήτης: Η απώλεια βάρους ή η διατήρηση φυσιολογικού βάρους κατά την διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, βοηθάει να μην υπάρξει σακχαρώδης διαβήτης στην ενήλικη ζωή.

Πότε η ζυγαριά είναι παραπλανητική;

Ο συχνός έλεγχος του βάρους σου, βοηθά βέβαια στην διατήρησή του. Υπάρχουν ωστόσο και κάποιες φορές που το αποτέλεσμα της ζυγαριάς δεν είναι αντιπροσωπευτικό. Έτσι, καλό είναι να αποφεύγεις το ζύγισμα:

  1. Αμέσως μετά το φαγητό: Η ζυγαριά μπορεί να δείξει ακόμη και 2 κιλά παραπάνω. Μετά το φαγητό αυξάνεται ο όγκος του αίματος λόγω της ποσότητας φαγητού που έχετε καταναλώσει. Επίσης οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο προκαλούν κατακράτηση υγρών.
  1. Κατά τη διάρκεια του κύκλου της περιόδου: Οι αλλαγές στο σώμα των γυναικών κατά τη διάρκεια του κύκλου, κάνουν το βάρος να αυξομειώνεται συνεχώς, μέχρι και ένα κιλό κατά την έμμηνο ρύση, την προεμμηνορροϊκή φάση και την ωορρηξία.
  1. Μετά το γυμναστήριο: Η ζυγαριά θα δείξει 2 λιγότερα κιλά. Αυτό δείχνει ότι έχει χάσει υγρά ο οργανισμός σου και θα τα αναπληρώσει πίνοντας νερό.
  1. Μετά την κατανάλωση νερού: Για τον ίδιο λόγο με παραπάνω, η ζυγαριά θα δείξει παραπανίσια κιλά, μέχρι να αποκατασταθούν τα υγρά στο σώμα σου.
  1. Πριν τον ύπνο: Η ζυγαριά θα πάρει την ανιούσα μετά την λήψη υγρών και στερεών.

 

Σε συνεργασία με:

Τριανταφυλλιά Σδόγγου

Παιδίατρος, Επιστ. Συνεργάτης Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής

Άρτεμις Τσίτσικα

Επικ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής – Εφηβικής Ιατρικής, Επιστ. Υπεύθυνος Προγράμματος «ΠΡΟΛΗΨΗ»  Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής

Share on FacebookTweet about this on Twitter
Οι αλλαγές στο σώμα κατά την εφηβεία
Η σημασία του ύπνου στην ανάπτυξη
Συμβουλές για καλύτερο ύπνο